Technická specifikace modelu R.M.S. TITANIC :

 

                                                         
Délka 450 cm
Šířka 53 cm
Výška (od kýlu po konec komínu) 120 cm 
Výška (od kýlu k vrcholu stěžně) 167 cm
Ponor 19 cm
Hmotnost 255 Kg
Napětí 12 V DC
Napájení 2 olověné baterie
Pohon  3 elektromotory
Maximální rychlost 3,24 Uzlu (6 Km/h)

Dále bude obsahovat: vnitřní osvětlení, vnější osvětlení, poziční světla, dálková speciálně vysunovací světla, zvuk lodní sirény,lodního zvonu,vody,telgrafů, dým z komínů, pohyblivé kotvy, samospínací čerpadlo, čerpadla pro okrasné odtoky vody z trupu, detektory kouře a vody.

 

 TRUP:

Je sestaven z překlížkových žeber a dále jsou příčními hranoly sespojovány. Celá dřevěná kostra je potažena tvrzeným hliníkovým plechem o síle 0,5 mm. Plech je skládán z dílu mezi každým žebrem. V každé časti lodi jsou jinak od sebe vzdálená žebra kvůli vnitřnímu vybavení lodě. Uvnitř v trupu je ponorová část vystužená laminátem, který vystužil dno a plní funkci dvojitého dna tak jako u skutečné lodi. 

 

 

NÁSTAVBA:

 

Nástavba začíná palubou C mezi příďovou a záďovou mezinástavbovou palubou. Nástavba je nezávislá na trupu a je kdykoliv případě potřeby odejímatelná. Celá nástavba je dlouhá celých 288 centimetrů a vysoká 31 centimetrů. Pabuba C je dlouhá 288 cm, B 282 cm, A 276 cm a člunová paluba 256 cm. Podlahy jsou skládány z jednotlivých latí (prken) stejně jako to bylo u skutečného Titaniku.. Latě jsou spárované černým "dehtem" a nalakované. Na vrcholu nástavby se týčí elipsovité komíny o délce 40 centimetrů. Tři komíny odvádí kouř a čtvrtý slouží pro odvádění tepla a třaskavých výpar od baterií z interiéru lodi za pomocí ventilátoru umístěným přímo pod komínem. 

 

 

 

LODNÍ DOPLŇKY:

Po celé lodi je rozeseto mnoho doplňků. Všech 90% dopňků bylo vyrobeno ručně ze dřeva, překližky popřípadě z hliníkového plechu nebo mědi. Mezi tyto všechny výrobky patří: záchrané čluny, člunové spouštěcí jeřáby, nákladové jeřáby, pacholata, úvazníky, vratidla, kotevní jeřáb, nákladové jícny, elektrické (zelené) navijáky, lavičky, parní stroje u příďové stěžni, řetězové kotevní cesty, vzdušníky, morory u vzdušníků, strojní telegrafy, zábradlí, okenice, schody, vlnolam, atd. Zbylích asi 10 % doplňků jsou koupené mezi které patří: záchranné kruhy, žebříky, kormidelní kola, některé vzdušníky apod.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

HMOTNOSTI:

Váha celé lodě je určená na 255 kilogramů. Celý opláštěný trup má hmotnost celých 62 kilogramů. Vrchní nástavba se všemi doplňky, podlahami a stěnami včetně povrchové úpravy váží 25 kilogramů. Celkem tedy trup z nástavbou bez vnitřností mající váhu 87 kilogramů tvoří jen necelých 34 % hmotnosti z celkové váhy. Další část tvoří elektornika a mechanika lodi. Nejtěžšší částí z elektroniky jsou dvě olověné baterie. Jedna hlavní (pro pohon všech elektromotorů)  z hmotností 38 kilogramů a druhá baterie ( pro doplňkové příslušenství) o hmotnosti 33 kilogramů. Všechny elektromotory a litinová převodovka nad kormidelní ploutví mají hmotnost 10 kilogramů včetně upevňovacích zařízení stejně jako u olověných akumulátorů. Kotevní buben s řetězem a kotvou 3 kilogramy. Ostatní drobná elektronika (žárovky, čerpadlo, kabely, vyvíječe kouře včetně s nádrží paliva pro vyvíječe) váží cca 10 kilogramů. Celková váha vniřností je 91 kilogramů (35 %)Zbylých 79 kilogramů (31 %) tvoří zátěž z betonu rozložená po celém lodním dnu.